
El grupo municipal del PSOE de Rianxo denuncia lo que, a su juicio, es un "grave incumprimento" por parte del alcalde, Julián Bustelo, en la puesta en funcionamiento del servicio de recogida de la 5ª fracción de residuos, que recordó que fue anunciado por el propio primer edil en el pleno del pasado 1 de septiembre, y que se iba a prestar en colaboración con las localidades de Boiro y A Pobra. "A realidade, a día de hoxe, é que o servizo non se puxo en marcha, incumprindo non só un compromiso público coa veciñanza, senón tamén a normativa estatal e europea, que estableceu o 31 de decembro de 2023 como data límite para ter implantada a recollida separada de biorresiduos", precisa el portavoz rianxeiro del partido del puño y la rosa, Óscar Rial.
Desde la formación socialista advierten que los contenedores comprados para ese fin están siendo destinados a otros usos, "sen control e atópanse nun estado de evidente deterioro, polo que, cando finalmente se active a 5ª fracción, os veciños volverán atoparse con colectores rotos e en malas condicións, algo totalmente inaceptable para un servizo esencial", afirma el concejal del PSOE.
Los socialistas rianxeiros indican que en los últimos días detectaron que el servicio de recogida de basura dejó de llevar a cabo el "bolseo" en puntos concretos, donde asegura que los vecinos tenían dificultades de levar las bolsas a los contenedores habituales, por lo que disponían de otros alternativos y el camión realizaba su recogida, al igual que en determinados puntos habituales, que se estaban usando por cuestiones de dificultad de acceso, distancia o ausencia de pasos peatonales seguros.
Sin información previa
El PSOE local, que comunica que "nos indican que esta decisión foi adoptada pola Alcaldía sen informar previamente á veciñanza, que se enterou a través da propia empresa concesionaria", no entra a valorar el fondo de la decisión, pero si la forma en que se ejecutó, ya que, "segundo explican, se o alcalde asegura que estamos ás portas dunha licitación para un novo modelo de servizo, non ten sentido modificar de maneira unilateral e improvisada o que se leva anos realizando, e moito menos facelo sen informar aos afectados. Isto só xera confusión, malestar e unha perda de confianza no Concello”.
Óscar Rial dice que preguntó en el último pleno, sin obtener respuesta, sobre cuestiones que considera "clave", como si se está realizando la recogida y tratamiento del compostaje colectivo en el municipio, cuándo se dispondrá del informe técnico encargado por el Gobierno local sobre el modelo de recogida y limpieza viaria y si ese servicio se municipalizará, como prometió Bustelo en su campaña electoral, o si finalmente se sacará a contratación.
Dos contratos menores
"A falta de respostas confirma que a compostaxe colectiva non se está a realizar, incumpríndose prazos legais e obrigas normativas, e deixando á vista unha falta alarmante de planificación e transparencia", señalan desde el PSOE, que denuncia que el Ayuntamiento de Rianxo "realizou dous contratos menores especificamente para o servizo de recollida de lixo e limpeza viaria: o primeiro en 2023 por importe de 7.500 euros máis IVE e o segundo, este mesmo ano, por 14.500 euros con IVE incluido, co mesmo obxectivo que o anterior".
“É inaceptable que se gasten máis de 22.000 euros de cartos públicos en dous estudos iguais sen que exista, a día de hoxe, ningunha mellora visible no servizo de recollida de lixo e limpeza. Isto é unha proba máis da improvisación do alcalde e do seu goberno”, denunció el PSOE. Desde las filas socialistas aprovechan para criticar que "moitos servizos municipais funcionan en condicións cada vez máis precarias, unha situación que se ven agravando desde 2023 e que afecta directamente á calidade de vida da veciñanza". Por ello, Rial insta al mandatario local a ofrecer información "clara e inmediata" sobre la implantación de la 5ª fracción, la gestión del compostaje colectivo y el futuro del servicio de recogida y limpieza viaria. "A veciñanza merece un goberno responsable, transparente e comprometido co cumprimento da normativa, que garanta un municipio limpo, sostible e cunha xestión eficaz dos recursos públicos", concluye el PSOE rianxeiro.
